”I Covid fick vi styra om från retail till e-handel, vilket vi är glada för idag – men var en tuff omställning”

Jasmine Lundqvist är grundare och VD för makeupbolaget Base of Sweden.

Att starta makeupbolag på en konkurrensutsatt marknad är inte något man gör i en handvändning, det vet entreprenören Jasmine Lundqvist, grundare av Base of Sweden. ”När Covid kom fick vi ställa om helt, det fanns ju inget folk i butikerna och vi hade ingen e-handel”

”2019 vann min produkt och formula en stor tävling för bästa produkt vilket var fantastiskt säger Jasmine. Det gav oss en stor skjuts och PR som var ovärderligt. Att jag dessutom fick med mig modellen och affärskvinnan Viktoria Silvstedt som investerare och ambassadör var fantastiskt. Men motgångarna är en del av företagandet, jag har blivit bra på att ta nej. Men mycket är fantastiskt roligt och vi finns nu internationellt. Att behöva ställa om från retail till e-handel under Covid var en tuff resa men jag är glad för den idag då stor del av vår försäljning nu går online.

Vi har behövt anpassa oss till vad investerarna vill ha, och just nu är det techlösningar som gäller. Därför kallar vi oss nu techbeauty! Det är dock fortfarande svårt att hitta kvinnliga investerare vilket vi gärna vill ha.

Jasmine Lundqvist var talare på affärsnätverkets uppstartsträff 11 oktober och delade sin resa och sina bästa tips om t ex hur man ska tänka kring att ta in kapital, bygga team och våga fortsätta trots motgångar.

Nu tar de sikta på Dubai och lanserar där under hösten. Vi önskar dem stort lycka till!

Läs mer på baseofsweden.com