”Du måste skapa förtroende på tre områden: för dig och ditt personliga varumärke, ditt företag och din produkt.”

30 augusti befann sig Jordan Belfort, mannen bakom Leonardo Dicaprios karaktären i filmen Wolf of Wall Street, på ett heldagsevent på Cirkus i Stockholm. Numera vegan och drogfri och fokuserar på att lära ut sina metoder i hur man lyckas med sälj och att överkomma hinder. Känd för att kunna sälja vad som helst till vem som helst.

Några medskick från säljgurun ”The Wolf of Wall Street” Jordan Belfort.

  • Försök inte sälja till någon som inte är relevant eller inte har nytta av din tjänst eller produkt, det är slöseri med tid.
  • När den potentiella kunden säger ”kanske” eller ”jag måste tänka på saken” det är då du ska se att du sätter dig i säljfokus, och har sparat några säljargument som du då kan ge för att kunden ska känna sig tryggare i sitt beslut eller att det är för bra för att tacka nej.
  • Du måste skaffa förtroende hos kunden på tre områden, det gäller dig (dig själv/ditt personliga varumärke), din produkt/tjänst och ditt företag. Fallerar någon av de här områdena kan det skapa osäkerhet hos kunden och hen börjar tveka.