”Företag, varumärken och människor som inspirerar attraherar kunder” Liselotte Isacsson vet hur man gör

Liselotte Isacsson hjälper företag med sin marknadsföringsstragegi

Hur är det att arbeta som marknadsföringskonsult? Vi har pratat med Liselotte Isacsson som har en gedigen bakgrund inom marknadsföring bland annat på Microsoft, och idag driver det egna företaget Inspirational AB, där hon som konsult hjälper organisationer att växla ut sitt marknadsföringsarbete med inspiration som ledord. 

Snabbfakta:
Namn: Liselotte Isacsson
Mitt företag heter: Inspirational AB
Jobbar som: grundare och VD av Inspirational. Jobbar med en mängd olika typer av uppdrag som rådgivare, marknadschef och projektledare.
Familj: Gift, en dotter
Om jag fick äta middag med en kändis skulle det bli: Inga-Britt Ahlenius, affärskvinna och före detta chef för Riksrevisionen. En fantastisk kvinna som inspirerar mig på många sätt och vis. Modig, säger sanningar som många inte vill höra, som t ex förre General Sekreteraren Ban Ki-moon när hon berättade om bristerna hon upptäckte. Hon är en rättrådig korruptionsfiende!
”Brister ledarskapet kan vad som helst hända” citat 2016-09-30 DN

Vad gör ditt företag och vad är ditt uppdrag? Inom B2B, hjälper Inspirationals kunder att bli mer framgångsrika genom inspirerande marknadsstrategi. Företag, varumärken, människor som inspirerar attraherar kunder och skapar/ökar förutsättningarna för tillväxt och framgång. Jag hävdar att inspirerande marknadsstrategi är nyckeln till framgång. Jag jobbar som rådgivare, marknadschef och projektledare.

Vad är roligast? När mina kunder blir glada över sina resultat. När de inser hur viktigt det är att själva inspirera sina kunder.

”Man har ofta för bråttom” 

Vad är mest utmanande? Få företag att inse hur viktigt det är att fokusera på de rätta marknadsaktiviteterna. Strategi-plan-genomförande-uppföljning-utvärdering-styrning-strategi….. och så fortsätter hjulet runt, runt. Man har ofta alltför bråttom och kastar sig in i något, som någon duktig säljare har sålt in (på en reklambyrå t ex), och sen hoppar man snabbt över till nästa aktivitet. Eller också är ingen byrå involverad utan det är tusen egna idéer från ledning och anställda som sätts i verket, men utan plan, målsättning eller uppföljning.
Läs mer om Liselotte Isacsson på inspirational.se