SEAT är en del av Volkswagen Group och ett av Sveriges och Europas mest intressanta och snabbast växande bilmärken. Med rötterna i kulturstaden Barcelona levererar SEAT produkter med stort fokus på design, känsla och teknik.
Vi befinner oss just nu mitt i vår största produktoffensiv någonsin och genomför ett omfattande digitaliseringsarbete för att kunna möte behoven hos framtidens bilköpare. Därför söker vi nu efter en ny projektledare till SEATs marknadsavdelning som vill följa med på vår spännande resa!
Vad erbjuder vi?
SEATs marknadsavdelning tar fram marknadsföringsstrategier för varumärket och våra olika modeller, genomför kampanjer och projekt för att driva varumärket framåt samt ser till alla återförsäljare har aktuellt marknadsföringsmaterial. Vi är ett litet och engagerat team som jobbar i nära samarbete med våra kollegor på produkt- och säljavdelningen, våra återförsäljare samt huvudkontoret i Barcelona.
Vi söker nu en person till vårt team som ska ha det övergripande ansvaret för våra digitala strategier och aktiviteter samt stötta vår marknadschef i det operativa kampanjarbetet. Du kommer att vara med och driva den digitala utveckling som är avgörande för vår fortsatta tillväxt.
I arbetsuppgifterna ingår både ett strategiskt och operativt ansvar för SEATs digitala närvaro i köpta och egna medier, ansvar för digitala kampanjer samt digital direktmarknadsföring. Du kommer också att ansvara för digitaliseringen av CRM-program (kundvårdande kommunikation) och koordinera olika enheter inom vår organisation. Därutöver har du ansvar för att utveckla och underhålla olika stödsystem t ex mailsystem. I ditt jobb kommer du ha kontakt med bland annat reklambyrå, mediebyrå, webbyrå, produktionsbolag, eventbolag och systemleverantörer. Du kommer även stötta marknadschefen i projektledningen av löpande projekt och rapporterar till marknadschefen.
Vem är du?
Du är troligen civilekonom eller motsvarande och har en utbildning i marknadsföring samt erfarenhet av att arbeta med reklam/kommunikation/marknadsföring i liknande befattning. Vi tror att du kan digital marknadsföring (CMS-system, sociala medier, SEO/SEM/SEA), har erfarenhet av CRM arbete (system, processer), programmatiska köp och lead management digitalt. Du är en drivande och strukturerad projektledare med erfarenhet från digitalt, CRM/IT eller reklam, och har erfarenhet av att agera som beställare och kravställare. Om du dessutom har arbetat med medieköp i digitala kanaler är det en fördel.
Som person är du strukturerad, har lätt för att samarbeta och kan jobba självständigt mot uppsatta mål. Du är samtidigt en lagspelare som gillar att få saker att hända. Du är kreativ och har en god känsla för form och text. Du talar och skriver både svenska och engelska obehindrat. Kunskaper i spanska är meriterande, men inte ett krav.
SEAT ingår i Volkswagengruppen och har sitt huvudkontor i Martorell (Barcelona). 2017 sålde SEAT 468.400 fordon globalt. I Sverige såldes 6495 bilar, en ökning med 9 procent med en marknads-andel på 1,64 procent. Försäljningen fördelas på ett brett sortiment av modeller: Mii, Ibiza, Leon, Arona, Ateca och Alhambra. Under första kvartalet 2018 har SEATs orderingång ökat med mer än 30%.
Tjänsten är en tillsvidareanställning på heltid med placering på vårt kontor i Södertälje, 25 minuters bilväg från Liljeholmen. Om du har frågor om tjänsten kontakta Marknadschef på SEAT, Henrik Looser via henrik.looser@seat.se. Vid frågor om rekryteringen är du välkommen att kontakta HR Business Partner, Hanna Holmlund via 08-553 866 11.
Välkommen att skicka in din skriftliga ansökan bestående av CV och personligt brev till hr@vwgroup.se senast den 7 maj 2018. Skriv ”Projektledare SEAT” i ämnesraden när du skickar in din ansökan. Såg du annonsen här? Glöm inte att referera till Businesswomen.se.
Kontaktuppgifter till fackliga representanter:
Anders Lindblad Ordf. Unionen, tel: 08-588 348 20
Kristian Jansson Ordf. Ledarna, tel: 08-588 348 31