Då var det dags för årets designsamarbete mellan H&M och ett modehus! Det är alltid lika spännande att se vem det blir. I år blir det modehuset Kenzo som kommer att bära fanan vidare. Kenzo är känt för sina djärva mönster och färgkombinationer. Kollektionen finns i butik och hm.com den 3 november. Scrolla ner för en liten sneak peak att inspireras av! Visst är det härliga höstfärger?! Mer en sportig look än en jobblook, men vi får se hur hela kollektionen ser ut, när det blir dags.
Kuriosa: modellerna i bilden är inte vanliga catwalk-modeller utan Amy Sall och Juliana Huxtable är student & aktivist respektive artist, poet och DJ. Allt för att ge trovärdighet till den urbana (och svårburna?) kollektionen.
Ska bli intressant att se resten av kollektionen. Som det ser ut nu är halsduken och parkasen på killen det jaf skulle känna mig mest bekväm med att bära på jobbet. Solglasögonen är grymma!
Varumärket som bär grundarens namn, japanen Kenzo Takada. hade sin första visning i Paris 1972. Kenzo är känt för sina explosiva färg- och mönsterkombinationer. Sedan 20011 är Carol Lim och Humberto Leon kreativt ansvariga för Kenzo. Här poserar de tillsammans med H&M:s designchef Ann-Sofie Johansson.
Bilder: hm.com